محض اطلاع

لحظه ای درنگ کن همین کافی است!!

محض اطلاع

لحظه ای درنگ کن همین کافی است!!

جنگ هفتاد و دو ملت 1

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

با سلام خدمت دوستان عزیزم و همراهان همیشگی این وبلاگ 

براستی آیا تا بحال به دفاع مقدس یا بهتر بگم معجزه ای به نام دفاع مقدس فکر کرده اید که چطور میشود یک کشور تازه انقلاب کرده با تجهیزات اندک نظامی هشت سال در برابر عراق که بهتر بگویم کل دنیا مقاومت کند این سلسله بحث ها نقش دوستان عزیزتر جانمان!! همین کشور های اروپایی مدافع صلح و حقوق بشر هستند که چقدر در جهت صلح و حقوق بشر در ایران کوشا بودند همین هایی که مجازات اعدام را نقض حقوق بشر می دانند گوش بدهند 

1-ایالات متحده آمریکا 

مهم ‌ترین مشوق صدام برای حمله به ایران ، آمریکا بود. آمریکایی ها با سقوط نظام شاهنشاهی در ایران دستشان از منابع عظیم نفت کشورمان کوتاه شده بود، بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، اقدام به دشمنی و حمله نمودند. حمله نظامی در صحرای طبس که با امدادهای الهی شکست خورد، کودتای نوژه و ده ها توطئه دیگر از جمله اقدامات دولت آمریکا بود.
زمانی که آمریکایی ‌ها در تمام این توطئه‌ها شکست خوردند، صدام را تشویق کردند که به ایران حمله کند .
در سال دوم جنگ و زمانی که ارتش اسلام ، نیروهای اشغالگر را ازخاک خود بیرون کرد،دولت آمریکا هم زمان چهار عملیات را برای حمایت از صدام و بر علیه ایران آغاز کرد :
1- عملیات استانچ : تلاشهای دیپلماتیک برای شناسایی مبادی ورود سلاح و جلوگیری از ارسال تجهیزات جنگی به ایران 

گری سیک(مشاور امنیت ملی کاخ سفید):
“تا موقعی که نفت ایران صادر میشود، جنگ ادامه خواهد یافت. بنابراین باید جریان صدور نفت ایران را قطع کرد. ”
ویلیام فایر،نظریه پرداز غربی:
“ما با ایران چه کنیم؟هرچه پول در رگهای عراق تزریق شد، نتیجه نداده است. اگر عراق از دست برود، فردا کویت و پس فردا هم سعودی نیز خواهد رفت. تنها یک روزنه ی امید هست. با سقوط قیمت نفت ایران بر شکست میشود و ماشین جنگی آن از کار میافتد. شاید این درمان کارگر شد و این آخرین شانس ماست.
2- عملیات مالی : تلاش برای تأمین نیازهای مالی عراق از طریق شرکتهای آمریکایی 


3- عملیات اطلاعاتی: قرار دادن اطلاعات نظامی مورد نیاز عراق از ایران  

پیوند ماهواره ای امریکا و عراق
کنت تیمرمن محقق و نویسنده امریکایی:
“پیوند ماهوارهای در صدر موافقتهای بلند مدت عراق و آمریکا بود در مورد تحرکات نیروی هوایی ایران نیز اطلاعات با ارزشی در اختیار ارتش عراق قرار میگرفت، این اطلاعات را آواکسهای آمریکایی مستقر در ریاض، به کمک پرسنل آمریکایی از منطقه نبرد جمع آوری میکردند در همین راستا مجتمع پیشرفته و پر هزینهای در بغداد ساخته شد تا اطلاعات مستقیماً از ماهواره دریافت شده و پردازش بهتری از اطلاعات بر روی عکس ها صورت پذیرد. ”

سر لشکر وفیق السامرایی(مسئول اسبق بخش ایران در استخبارات عراق):
“این عکسها به گونه ای بود که ما به راحتی میتوانستیم تصاویر سربازانی که در پادگانهای ایران در حال آموزش هستند را مشاهده کنیم، حتی کسی که در رژه، دست و پایش را به اشتباه حرکت میداد در این عکسها مشخص بود . هنگامیکه کارخانههای سیمان را بررسی میکردیم ، تعداد کیسه هایی که در روی کامیونها قرار داشت را به راحتی شمارش میکردیم، در عین حال ماهوارهها نتایج حملات هوایی و موشکی را نیز گزارش میدادند. ”  

بر اساس عملیات سیاه رادیو های کد گذاری شده ای دراختیار خلبانان عراقی قرار داده شد تا آنها امکان ارتباط با افسران مستقر در کشتیهای امریکایی در خلیج فارس را داشته باشند. یک افسر بازنشسته در این رابطه گفت:
“هدف این بود که هواپیماهای عراقی بر فراز خلیج فارس بتوانند با افسران ما تماس بگیرند. این روابط روزانه باعث شد تا هواپیماهای عراقی بتوانند نفتکشها و کشتیهای تجاری به مقصد ایران را شناسایی کنند و این امر کمک زیادی به عراقیها در انتخاب اهدافشان میکرد. ”

 

شبکه تلویزیونیABC امریکا:
“صدام حسین از یک شرکت امریکایی به نام “آل کولاک “در باتیمور بیش از ۵۰۰ تن ماده شیمیایی به نام “فیودی گلیکول ” خریداری نمود که این ماده به گونه ای بود که در صورت مخلوط شدن با اسید کلریدریک به گاز خردل تبدیل میگردید. ”
“بنابر گزارشی، شرکتهای خصوصی امریکا در دهه ۸۰ با گرفتن مجوز از طرف وزارت بازرگانی امریکا نمونه هایی از مواد بیولوژیکی و میکروبی را به عراق صادر کردهاند که این مواد از نوع ضعیف شده نبوده و قادر به تولید مثل بودهاند. در میان آنها میکروب سیاه زخم، طاعون و همچنین یک باکتری سمی به نام “ستریدیوم باتولینی ” به چشم می خورد. ” 

  


4- عملیات ضد ایرانی در سازمان های بین المللی: محکومیت ایران در این سازمانها و جلوگیری از انتقال صحبتهای به حق مسئولین ایرانی به دیگر کشورها
نامه وزارت خارجه امریکا به هیأت نمایندگی دفتر اروپایی سازمان ملل، ۱۴ مارس ۱۹۸۴
“وزارت خارجه به نماینده امریکا در سازمان ملل دستور می دهد که حمایت سایر هیأت های نمایندگی غربی در سازمان ملل را جلب نمایندتا در مورد پیش نویس قطعنامه ایران که استفاده عراق از جنگ افزار شیمیایی را محکوم می کند “رأی ممتنه ” دهند . در غیر این صورت، ایالات متحده جریان این قطعنامه را متوقف سازد. ” 

ریچارد مورفی:
“تا زمانیکه عراق از سلاح شیمیایی در دفاع از خاک خود و در مقیاس محدود استفاده می کند توسلش به این سلاح “قابل درک ” می باشد.
روزنامه لس آنجلس تایمز:
“تا آن زمانی که تنها ایرانیان قربانی حملات شیمیایی بودند چه در سازمان ملل و چه در پایتخت های کشور های بزرگ جهان عملاً عزم و اراده سیاسی کافی برای محکوم کردن اینگونه اقدامات وجود نداشت. ” 

((ادامه دارد)).... 

منابع: 

ناگفته های جنگ ایران و عراق  نویسنده همتیان لرکی برگرفته از سایت

هشت سال دفاع مقدس http://sacred-defence.blogfa.com  

 

مقاله

کمک‌های کشورهای منطقه به عراق در طول جنگ تحمیلی نویسنده :

خبرگزاری ایسنا  برگرفته از سایت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس http://dsrc.ir 

 

کشورهای درگیر در جنگ تحمیلی علیه ایران نویسنده پناهی برگرفته از سایت 8سال دفاع http://nasl60.blogfa.com 

نظرات 1 + ارسال نظر
ی خانوم شاد دوشنبه 26 اسفند 1392 ساعت 10:51

جنگی ک هنوز تموم نشده...
ای لعنت ب باعث و بانیاش
اینهمه مریض و جانباز شیمیایی...اینهمه خونواده ی داغدار ک داغشون هنوزم ک هنوزه تازه اس
اینهمه مادر چشم انتظار....

وقتایی ک میرم گلزار شهدا بدجور حالم دگرگون میشه
اینهمه قبر اینهمه جنازه ی جوونایی ک زیر رگبار گلوله پر پر شدن
خونواده هایی ک میان سر مزارشون
خاطراتی ک باهاشون داشتن
آرزوهایی ک باهاشون داشتن
رویاهاشون
همه اش نیست و نابود شد
ب چی قیمتی؟؟؟....

مقاله ها و کتابها نوشته شه بازم نمیتونه بیان گوی اینهمه فاجعه و درد بشه...
خدا از باعث و بانیش نگذره
من ک نمیگذرم...

سلام خواهری گلم
خیلی خیلی خوش آمدی قدم روی چشمام گذاشتی
واقعاً وقتی ظلمی که به ما شده رو مرور میکنم جگرم آتیش میگیره
ما برای اینکه کشور امام زمان(عج) باشیم خونهای پاکی تقدیم کردیم کاشکی قدر بدونیم و یکم فکر کنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد